Žádosti ASI-CS>Projekty>202621: Rosteme spolu v Malině
202621: Rosteme spolu v Malině

Neformální činnost s dětmi a rodiči dala v roce 2020 vzniknout Komunitnímu prostoru Malina. Od září 2021 provozujeme Lesní mateřskou školu Malina. Tvoříme prostor, kde se držíme křesťanských hodnot. Jedním z pilířů je místo výuky - příroda je učebnou a přímým zdrojem bádání. Výuka v přírodě přináší osobní zkušenost zdravého životního stylu (NEW START). Děti vzděláváme v rozmanitých oborech skrz reálné objekty, učí se vlastní činností. Pozornost je věnována propojení vědomostí s praxí, hodnotám a sociálním dovednostem. Činnost probíhá v atmosféře úcty a respektu na všech úrovních (lektor či průvodce - děti - rodiče), směřuje k osobním vztahům a rodinné atmosféře.
Oblast činnosti: Vzdělání
Zahájení projektu: 01. 01. 2026
Ukončení projektu: 31. 12. 2026
Počet placených pracovníků projektu: 15
Dobrovolníků v projektu: 15
Podrobné údaje
Cíle projektu (v bodech)
Cíle pro rok 2026:
- udržitelnost: rodinných setkání, besed pro rodiče (nákup materiálu)
- rozvoj: profesionalizace Lesní mateřské školy (spolupráce s ALMŠ, podpora zaměstnanců ve vzdělávání, prohlubování spolupráce s nově navázanými kontakty)
- vybavení nové, druhé místnosti pro třídu LMŠ
Dlouhodobé cíle v propagaci:
- zviditelnění kvalifikované práce pedagogů a identity organizace
- Hledání cest k získání prostředků, které budou mít vliv na udržení stávající výše školného,
případně na snížení školného pro rodiny s třemi a více dětmi - zaplnění navýšené kapacity zařízení
Výstupy projektu (v měrných jednotkách)
Dlouhodobý rozvoj činnosti organizace.
Směřujeme k plně kvalifikované celistvé službě rodinám. LMŠ Malina chce být rodinám partnerem ve výchově a vzdělávání.
Jako křesťané chceme nadále reagovat na potřeby rodin v našem okolí, být k nim pozorní a štědří a přirozeně s nimi sdílet naše hodnoty a životy v celistvosti (propojení osobního duchovního, rodinného a profesního života v daném projektu) - dle 2.Kor 9,11-13.
Dopad naší dosavadní činnosti vnímáme v:
- Nadále plynule rostoucí zájem o poskytovanou službu. Rodiče oceňují logopedickou péči, plynulou adaptaci, úroveň dosažených znalostí a dovedností.
- Úspěšné začlenění dětí z rodin v obtížných situacích (dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, děti s jiným mateřským jazykem).
- Spokojenost zaměstnanců s pracovními podmínkami (lidskost, pochopeni, individuální řešení úvazku s ohledem na životní situaci).
- Budování povědomí o naší praktické pomoci rodinám, reakce na jejich konkrétní potřeby bez postranních úmyslů.
Naše činnost směřuje k založení, postupnému růstu a dlouhodobé udržitelnosti:
- nových vzdělávacích organizací - škola a školka,
- vztahové sítě, komunity v těchto zařízením a v dané lokalitě,
- vlivu na životy dětí, jejich vzdělání a celistvý rozvoj s dopadem na jejich povolání a kvalitu života ve všech oblastech (fyzická, sociální, duševní a duchovní),
- členů církve do Kristovy podoby díky praktické službě, spolupráci a novým zkušenostem.
Časový harmonogram (termíny hlavních etap projektu)
Provoz Lesní mateřské školy - denně, běh roku je rozčleněn standardně do dvou školních pololetí a letních prázdnin.
měsíčně: MAMINKO, TATÍNKU, MÁŠ NA MNE CHVILINKU?
rodinná setkání (tvoření, bádání, příroda)
každé 2 měsíce: POSEZENÍ U ČAJE
besedy pro (pra)rodiče (sdílení, osobní růst, nové informace)
sezónně: PŘÍMĚSTSKÉ TÁBORY
Řešitelský tým (vzdělání, odborné zkušenosti, funkce, praxe v NNO)
Mgr. Jana Klodová
- funkce v projektu: zakladatelka spolku, pedagogická koncepce, koordinace projektu
- vzdělání: Mgr. Výchova ke zdraví (primární prevence) a křesťanská výchova pro 2. st. ZŠ, Mgr. Občanská výchova pro 2. st. ZŠ a pedagogika pro SŠ; kurz křesťanské celistvé pedagogiky F. Ketta (200h), kurz Montessori pedagogiky (40h), kurz Sfumato, kurz Hejného matematiky, kurz Etické výchovy, Spiralis rozvíjím svůj svět – sebezkušenostní vzdělávání (kompetence k podnikavosti, prezentační a komunikační kompetence)
- odborné zkušenosti: Mateří Doušky - pedagog předškolní pedagogiky, Křesťanská akademie mladých - lektor primární prevence, autorka metodik v rámci EU projektu „Výchova demokratického občana“ (více viz. životopis v příloze).
- praxe v NNO: ADRA: dobrovolník v kojeneckém ústavu, člen dobrovolnického středoškolského klubu; člen neformální divadelní skupiny – benefice pro NNO Podané ruce; 2x podpořený projekt z dotace Make a conection; CASD: učitelka DSŠ dětí 1,5-15 let od svých 13 let, vedení mládeže 6 let, člen týmu Pošli to dál 6, člen kongresového týmu pro mládež
Mgr. Nikol Maďová
- funkce v projektu: zakladatelka spolku, PR, administrativní činnost
- vzdělání: Mgr. Kulturní dědictví v regionální praxi
- odborné zkušenosti: referent pro vědu a spolupráci s praxí na Slezské univerzitě v Opavě, Fakultě veřejných politik v Opavě
- praxe v NNO: CASD: učitelka DSŠ dětí 1,5-10 let, člen kongresového týmu pro mládež
Spolupracovníci a jejich podíl na projektu
Realizace LMŠ: ředitel, hlavní pedagog, asistent pedadoga/školní asistent, chůva
Chod organizace: ekonom a účetní, grafik, PR, BOZP, GDPR, audit
Všichni zaměstnanci jsou osobně angažovaní do chodu LMŠ.
Rodiče přispívají dobrovolnickou prací během brigád či organizací výletů apod.
Finance
Projekt byl financován z rozpočtu CASD v minulém roce: ano
Požadované prostředky
Žádáno od ASI | Jiné a vlastní zdroje | |
---|---|---|
Materiální náklady a služby | 68 700 CZK | 236 000 CZK |
Osobní a mzdové náklady | 41 300 CZK | 2 074 000 CZK |
Celkem | 110 000 CZK | 2 310 000 CZK |
Využití poskytnutých příspěvků
Poskytnuté příspěvky napomáhají udržitelnosti projektu, pokrývají část provozních nákladů a výdajů spojených s propagací. Poskytnuté přispěvky projektu Rosteme v Malině vytváří stabilní zázemí pro vznik nového projektu Malina učí. 2024-2025 V organizaci byly nastaveny procesy pro komplexní propagaci. Tyto procesy umožňují pravidelně informovat širší veřejnost o naší činnosti a také pomáhají zaujmout potenciálně nové rodiny, které by mohly čerpat naši službu. Na jaře bylo rozneseno přes 550 letáků, které odkazují na sociální sítě a webové stránky Lesní mateřské školy Malina. Pravidelně využíváme možnosti místního tisku a rozesíláme newsletter prostřednictvím ecomailu. Dále vznikly dva nové podcasty. Rozhovor s maminkou Marikou o vzdělávání její dcery se speciálními vzdělávacími potřebami v Malině. A také rozhovor maminky Ivany s Lenkou, pedagožkou pro ZŠ Malina. To vše bychom rádi v následujícím období využili pro fundraising a prezentaci dárcům. Dlouhodobě směřujeme ke snížení školného. LMŠ Malina je zapsána v rejstříku MŠMT, splňuje požadavky školského zákona a díky tomu je její provoz dotován ze státního rozpočtu. Státní příspěvěk je však nižší, než který získávají školy veřejné. Pro plné pokrytí minimálních nákladů hradí rodiče školné. Pro mnoho rodičů a zvlášť pro početnější rodiny v ČR je výše školného stále mimo finanční možnosti rodinného rozpočtu. Nově již ani není možné uplatnit školné v odpočtech na dani. Našim dlouhododým cílem je směřovat ke snížení školného, aby námi nabízené vzdělávání bylo dostupné. Další růst organizace a snížení školného je podmíněno zaplněním navýšené kapacity LMŠ a pokračujícím fundraisingem.
Žadatel
Název žadatele: Základní škola a Lesní mateřská škola Malina z. s.
IČ: 9153624
Webové stránky: www.kpmalina.cz
Řešitel: Jana Klodová